PİLAV

Geçen gün markete gittiğimde pirinç çeşitlerine takıldım kaldım. Ben farketmeyeli pekçok çeşit türemiş. Eve gelip araştırmalıyım dedim ve eve gelip araştırdım, işte şimdilik bir fikrimin oluşmasını sağlayan bilgiler.

Pirinç Çeşitleri


Basmati Pirinci
Aromatik (kokulu) pirinç Hindistan ve Pakistan'da yetiştirilmektedir. Güzel bir lezzet ve kokuya sahip olup Biryani ve Pilav gibi Hindistan yemeklerinin yapımında kullanılmaktadır. Pişirildiğinde kuru ve tane tanedir. Sadece uzunlamasına şişerek ince uzun bir şekil alan uzun taneli bir pirinçtir. Perde pilavı içinde badem ile birlikte hem görünüm hem tad olarak mükemmel olur.




Jasmine Pirinci
(Tayland kokulu pirinci,Yasemin Pirinci)
Bu diğer bir aromalı pirinç çeşididir. Lezzeti,
Basmati pirincinden biraz daha azdır. Orijini
Tayland olup bir çeşidi aynı zamanda Amerika'da
yetiştirilmektedir. Piştiği zaman yumuşak ve oldukça
yapışkan bir yapıya sahip olduğundan diğer uzun
daneli pirinçlerden kolaylıkla ayırt edilir. Yağı az, suyu çok çeker.





Rizotto Pirinci (Arborio)
Orijini İtalyan olan orta taneli bir pirinçtir.
Aynı adı taşıyan

bir yemeğin yapımında kullanılır. Ağırlığının 5 katı kadar su
çeker ve pişme esnasında nişasta ayrılarak (salarak) taneye
krema benzeri yumuşak bir yapı sağlar. Birbirine yapışmayan
kabaran bir pirinç yemeği arzu edildiğinde bu pirinç kullanılmamalıdır.

not: bilgilerin çoğunu şu linkten aldım.

2 yorum:

Ser dedi ki...

Valla Jasmine pirinci herkes sevmiyor sanırım tadını ve kokusunu. Bir de pahalı. Fekat benim en taneli pilavlarım hep Jasmine ile olmuştur. Olmaya devam edecektir. Piyasada Osmancık kimliğiyle dolaşan bir pirinç türü daha var. Artık nasıl bir pirinç ise lapa ve kuru oluyor pilavı. Maşallah Rizotto da bulguru aratmıyormuş yazıya bakılırsa :D Ayriyetten Türk ev hanımlarının Baldo pirinç tutkusunu anlayan beri gelsin, öpeceğim.

ateh dedi ki...

evet, osmancık kimliği ile dolaşan pirinçten hiç hoşlanmazdım ben de ancak yeni başladığım iş yerinde aşçılar o kdr güzel yapıyor ki bu pirinçten pilavı, en az maliyetle süper bi pilav çıkıyor ortaya. sanırım toplu yemek sektörü için ideal bir pirinç türü, çünkü tek öğün için 100 kg pirinç kullanıyoruz gerisini sen düşün :)