çok küçükken gizlice bir diğeri ile değiştirilen bebek


'Changeling' kelimesinin Türkçe karşılığı. Niye İngilizcede böyle bir kelimeye ihtiyaç duymuşlar ve tek kelime ile ifade edebilecek kadar işi kolaylaştırmışlar, gerçekten anlayamadım. Bir gün biri anlarsa bana anlatmasını çok isterim.

Ama Changeling filmi Sahtekar olarak çevrilmiş Türkçeye ve bence sırf bu yüzden konusuyla ilgisini çekecek bu filmi pek çok kişi fark edememiş.

Ben çok etkilendim. Üstelik konu da gerçek olunca çok hızlı içine çekiyor.

Filmden kendime not alacak güzel replikler yakalayamadım ne yazık ki. Yalnızca, senaristimiz şu filmi gözümüze sokmuş filmin sonlarına doğru. Sırada onu izlemek var şimdi.

It Happened One Night, 1935 de bütün Oscar ödüllerini toplamış.






8 yorum:

noraashira dedi ki...

demek ki bir diğeri ile değiştirilen bebek vakaları sıkmış ve adamlar buna bir ad takma gereğini duymuş :) Bu arada filmde angelina Jolie'nin askılık gibi zayıf olması beni çok irite etmişti.

ateh dedi ki...

evet, artık ne kdr sık olduysa bir kelime türetmek zorunda kalmışlar:)

angelina fazla zayıf kesinlikle dikkat çekiyor, ancak o göğüslerini gözümüze sokmadığı bir film çekmiş olması da yine de ilginç.tabii dudakları için aynı söz geçerli değil :)

ateh dedi ki...

"In stories changelings were often taken or left by fairies. a baby that is believed to have been secretly exchanged for another baby by fairies"
diyor sesli sözlükte. İngilizcem çok iyi değil ama güzel bir açıklama yapmış gibi geldi :)

noraashira dedi ki...

perilerin bebekleri değiştirdiğine inanılıyormuş, mitolojik bir kelime sanırım :)

ateh dedi ki...

evet, sayende tespit ettik, mitolojik kökenli olmalı.
bir gün biri bana bunu anlatsın derken bu kdr hızlı olacağını tahmin edemiyordum. internet güzel bir şey, blog yazmak daha güzel bir şey sanırım.
teşekkür ederim, aydınlandım :)

noraashira dedi ki...

valla yabancı dil mezunu olmama, hatta neredeyse hayatımın 15 yılını bu işe adamama rağmen kelime anlamını da filmden çıkınca bakıp öğrenmiştim, hatta 3 dil mezunu hiç birimiz bilmiyorduk :) change'den türediğini düşünmüştüm hatta :) Evet blog yazmak&okumak cidden süper :)

noraashira dedi ki...

Supernatural dizisinin 3. sezonun 2. bölümü changeling ile ilgili, belki izlersin, ben de şimdi izledim :)

ateh dedi ki...

henüz izlemedim, ama mutlaka izlerim. bilgilendirme için çok teşekkürler ;)