AYLAK ADAM-Yusuf Atılgan


Aylaklık döneminden çıktığım şu zamanlarda işimin evime uzak olmasının avantajı rafımda bekleyen kitaplarımın tozunu almış olmam :)

Lafı çok uzatmadan işte Aylak Adam'dan alıntılarım:

*Yoksa herşey ben olmadığım zaman benim olmadığım yerlerde mi oluyordu?

*İnayet ola! Allah versin demekmiş.

*Bugün ki benim son aldanışım olmayacak, insanlara güveniyorum.

*Sigara içiyordu, ama acayip bir içişti bu. Avcunda saklı sigarayı ağzına götürüp çekiyor, bakınıyor, dumanı yere yere üflüyordu. Vay kerata saklıyor. Yoksa sigara içen dilenciye para vermezler mi?

*Alışmaktan korkuyordu. Böyle giderse kutsal yeri olacaktı. Bir yerleri olması kötüydü. Sonra insan kendinin değil, o yerin isteğine uygun yaşamaya başlardı.

*KENDİME NOT* The Naked and the Dead. Kitabı yapılacaklar listesine ekle, oku ve sonra filmini izle!
Ayrıca, Random Hause yayınevinin seçtiği en iyi yüz kitabı incele!

*Sen hiç gerçekten sevişen iki kişinin evlendiğini gördün mü?

*İnsanların kaçınılmaz ikiyüzlülüğünü görüyordum. Bir gazozluk dostlar.

*KUYARA: Kumda Yatma Rahatlığı :)

*Tutamak sorunu dedim. Dünyada hepimiz sallantılı, korkuluksuz bir köprüde yürür gibiyiz. Tutunacak birşey olmadı mı insan yuvarlanır.

Tutamak sorunundan Oğuz Atay TUTUNAMAYANLAR şaheserini çıkarır. (bence ...)




4 yorum:

Ser dedi ki...

Aylak Adam okunduktan sonra konulduğu raftan bile sıcacık enerjisini yaymaya devam eden bir kitap. Sanki Yusuf Atılgan kitabı yazdıktan sonra ilk okuyan benmişim gibi bir samimiyet hissettirmişti.

pilaki dedi ki...

yeni mi iş buldun sen,nerelerdesin sen :)

ateh dedi ki...

@ Ser
ne güzel bir yorum, üstüne eklenilecek birşey yok, sıcacık ve samimi.
@ Pilaki
izmir deyim, yeni sayılır, özelden sor bunları :)

Pink Freud dedi ki...

Evet ben gerçekten sevişen iki kişinin evlendiğini gördüm (: genellemeleri sadece kendi hayatımızdan çıkarırsak yanlış sonuca ulaşıyoruz heralde :/