mucize tatlı

kitap bitti. kafam da kocaman bir soru işareti. yazarımız bayan. kitaptaki ana karakter bayan. bu bayan karakterin karakteri ise oldukça karaktersiz yaratılmış.
niye bir bayan yazar kendi hemcinsini böylesine küçük düşürerek okuruna aktarır ki?

sonra bayan yazarın biyografisini inceledim. bir de ne göreyim, yazarımız neredeyse tamamen kendinden bahsetmiş.

bundan sonrasında bol bol spoiler var, dikkat!

hem yazarımız hem karakterimiz palermo doğumlu.
her ikisi de jinekolog.
biri meme kanseri geçiriyor. diğerinin ise uzmanlık alanı.

kendi geçmişinden oldukça yararlanmış gibi  gözükse de yazdıklarının çoğunun kurgu olduğunu düşünüyorum. bir kadın o kadar aptal olmamalı..

gelelim notlarımıza :

* ficus magnolioide : avrupa da zor yetişen ama palermo da fazla itina göstermeden büyüyen ve olağan üstü boyutlara ulaşan dutgillerden bir ağaç türü.

* derler ki torunlar tanrıların insanoğluna şantaj yapmak ve onları kendi isteklerini yapmaya zorlamak için kullandıkları rehinelerdir.

* sahip olsaydım, yapacak olsaydım, şu olsaydım ... dünyayı gezen üç aptalmış bunlar..

* kıskançlıktan yüz kere rengin atacağına utançtan bir kere kızarmak daha iyidir.

* kıskanç adam boynuzlu ölür.

* hayalet organ sendromu : bir eli bir ayağı olmayanlarda görülüyor.

Hiç yorum yok: